Ce se poate întâmpla dacă obișnuim să dormim cu becul aprins?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Lumina artificială este cea mai în măsură să ne afecteze somnul, iar când spunem lumină artificială nu ne referim doar la dormitul cu becul sau cu lampa aprinsă, ci și la lumina albastră. Trebuie să ne gândim că lumina ne înconjoară din surse multiple, inclusiv felinarele de pe stradă, lumina de la televizor, precum și lumina albastră emisă de dispozitivele noastre electronice, cum ar fi telefoanele mobile, computerele și tabletele.

În general, se consideră că dormitul cu becul aprins este dăunător pentru odihna noastră și, desigur, pentru starea noastră generală de sănătate. Poate că obișnuim să considerăm dormitul cu lumina aprinsă ca fiind un fleac, dar ori de câte ori nu reușim să ne odihnim bine, ne confruntăm cu tot felul de consecințe. Prin urmare, dacă obișnuiți să dormiți cu lumina aprinsă, luați în considerare următoarele efecte adverse:

Depresie. Expunerea la lumină în timpul somnului împiedică creierul să ajungă într-o stare de somn profund. Cu alte cuvinte, cu cât somnul este mai ușor în timpul nopții, cu atât oscilațiile din creier care ne permit să ajungem la stadiile de somn profund sunt afectate negativ. Lipsa somnului profund din cauza expunerii la lumină se află în legătură directă cu depresia. În special lumina albastră emisă de dispozitivele electronice poate avea cele mai grave efecte asupra stării noastre de spirit. În plus, după cum s-ar putea deja să fi observat, lipsa somnului poate provoca stare de nervozitate, incapacitate de concentrare și iritabilitate. La rândul lor, copiii care nu dorm suficient sunt adesea hiperactivi.

Obezitate. Studiile realizate în ultimii ani au descoperit că obezitatea este cel mai răspândită în rândul persoanelor care dorm cu televizorul deschis sau cu becul aprins. Participanții la aceste studii aveau cu 17% mai multe șanse să se îngrașe cu aproximativ 11 kg într-un an. Totuși, luminile din exteriorul dormitorului nu sunt la fel de dăunătoare precum sursele de lumină din dormitor. Un factor care încurajează și mai mult obezitatea, pe lângă dormitul cu televizorul deschis sau cu becul aprins, este consumul excesiv de alimente. Nu puțini sunt cei care obișnuiesc să ronțăie câte ceva în timp ce se uită la televizor, așa că înainte de un film sau de emisiunea preferată, se aprovizionează cu tot felul de gustări dulci și sărate, cu prăjituri foarte dulci ambalate în cutii pentru torturi care rezistă câteva zile în frigider și cu sucuri. Efectele secundare se țin lanț. În primul rând, dacă ne uităm seara târziu la televizor, mâncăm mai mult, iar în al doilea rând, cu cât dormim mai puțin, cu atât mai multe alimente vom mânca a doua zi. Iată cum un program de somn haotic ne afectează apetitul și planificarea meselor, conducând astfel la kilograme în plus.

Accidente. Ori de câte ori nu reușim să ne odihnim bine, suntem mai puțin alerți în ziua următoare. Acest lucru poate fi deosebit de periculos mai ales dacă urmează să conduceți o mașină sau un alt tip de utilaj. Adulții mai în vârstă pot fi, de asemenea, mai predispuși la căzături și la alte accidente.

Pe termen lung, dacă lumina artificială continuă să interfereze cu programul de somn, vom prezenta un risc mai crescut de anumite boli cronice, indiferent dacă suferim de obezitate sau nu. Hipertensiunea arterială, bolile de inimă și diabetul de tip 2 sunt doar câteva dintre bolile pe care le putem dezvolta dacă nu beneficiem de un somn odihnitor.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *